Bedrijfsfilm inzetten

De 5 voordelen van een bedrijfsfilm inzetten!

Het inzetten en verspreiden van video’s is steeds belangrijker aan het worden, omdat het momenteel erg populair is. Online platformen stimuleren het ook als bedrijven video’s verspreiden. Op deze manier besteedt men namelijk meer tijd op het kanaal. Een bedrijfsfilm inzetten voor je bedrijf kan je daarom ook veel voordelen opleveren. Kom er in dit artikel achter wat de voordelen kunnen zijn.

Voordeel 1: Door emotie het contact en de band versterken

Een film kan een gevoel opwekken bij de klant. Door mooie filmbeelden, goede muziek en een goed verhaal, kun jij inspelen op de emotie van jouw klant. Het inspelen op de emotie is relevant, omdat je zo de band met jouw bedrijf kunt versterken. Daarnaast blijft je bedrijf op deze manier ook langer in het hoofd van jouw (potentiële) klant zitten. Als ze je dan nodig hebben, denken ze als eerste aan jou!

Voordeel 2: Het zorgt voor een professionele indruk

Naast dat de (potentiële) klant jouw bedrijf op deze manier beter leert kennen, laat jij door middel van en bedrijfsfilm ook een professionele indruk achter. Je doet de moeite om een bedrijfsfilm te (laten) maken en jouw doelgroep ziet dat. Daarnaast kun jij je met een professionele bedrijfsfilm profileren als expert. Op deze manier krijgt de doelgroep ook meer vertrouwen in jouw product/dienst!

Voordeel 3: Een bedrijfsfilm vergroot de vindbaarheid

Een bedrijfsfilm kan de vindbaarheid van jouw bedrijf vergroten, omdat het makkelijk gedeeld kan worden via verschillende social media kanalen. Ook plaatst Google de websites met een video hoger in haar zoekresultaten. Om je vindbaarheid nog meer te vergroten, kun je er ook voor kiezen om jouw video van een ondertiteling te voorzien. Zo kan een video bijvoorbeeld nog steeds bekeken worden als iemand niet in de gelegenheid is om het met geluid af te spelen of kan een vreemde taal beter toegelicht worden. Daarnaast heb ik nog wat meer tips om de vindbaarheid van je video te vergroten.

Voordeel 4: Een bedrijfsfilm trekt de aandacht

Als een klant op jouw website komt en geïnteresseerd is in jouw product/dienst, kan een film sterk de aandacht trekken. Een film wordt namelijk vaak even snel aangeklikt door de bezoeker. Als jij een sterke bedrijfsfilm plaatst, kan dit de aandacht van de kijker trekken en heb jij de kans om jouw verhaal te doen. Op die manier kun jij jouw klant binden aan jouw bedrijf.

Voordeel 5: Een film kan je conversie vergroten

Zoals je net al hebt kunnen lezen trekt een film de aandacht, vergroot het de vindbaarheid, is het professioneel en leert de kijker jouw bedrijf kennen. Deze aspecten zorgen ervoor dat jouw conversie zal gaan stijgen. Dus je kan met een bedrijfsfilm het percentage bezoekers dat tot een conversie overgaat vergroten.

Helemaal overtuigd om een bedrijfsfilm in te gaan zetten? Ik help je graag de communicatie met jouw doelgroep te versterken door middel van een bedrijfsfilm. Neem bij interesse gratis en geheel vrijblijvend contact met mij op: info@swpproductions.nl